حسابداری مالیاتی

خدمات حسابداری ومالیاتی در نیشابور

حسابداری مالیاتی

خدمات حسابداری ومالیاتی در نیشابور

حسابداری مالیاتی

انجام امور حسابداری وخدمات مالیاتی به اشخاص حقوقی وحقیقی در نیشابور

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

۲۵
آذر

از ابتدای خردادماه سال 97 صدور بارنامه کاغذی متوقف می‌شود:
با توقف بارنامه کاغذی بارنامه‌ها به‌صورت الکترونیکی صادر می‌شوند.
شهرام آدم نژاد معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: با حذف بارنامه‌های کاغذی برای هر ناوگان حمل کالا کد رهگیری صادر می‌شود که عملکرد ناوگان از طریق دستگاه‌های نظارتی و پلیس‌راه قابل‌کنترل است.
وی مزایای این طرح را کاهش مصرف سوخت ، جلوگیری از ترددهای غیرضروری طولانی برای گرفتن بارنامه، تسهیل در صدور بارنامه را عنوان کرد.
پیش‌ازاین شهرام آدم نژاد عنوان کرد بارنامه الکترونیکی موجب شفافیت بیشتر روابط اقتصادی بین راننده و شرکت‌های حمل بار است.
سال گذشته در جاده‌های کشور معادل 70.9 درصد کالا جابجا شده که 29.1درصد بارنامه داشته‌اند.

  • مجتبی معینی زاده
۲۵
آذر

مالیات بر ارزش افزوده" از لقمه‌ مردم نگیرید

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی گفت: با توجه به آنکه صنعت غذا سوخت جامعه را برای حرکت به سمت توسعه اقتصادی تامین می‌کند، تولید کننده محصولی مهم در سبد خانوار است و اخذ مالیات از آن ، جایز نیست و نباید از لقمه‌های دهان مردم مالیات گرفت.

مجید افلاکی، عضو هیات مدیره کانون انجمن های صنایع غذایی ایران و دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران در گفتگو با خبرنگار کشاورزی تسنیم اظهار کرد :

◾️ اخذ مالیات بر ارزش افزوده از صنایع مختلف همواره به عنوان یکی از چالشهای مهم از جانب صنعتگران کشور مطرح میشود که در شرایط حال حاضر اقتصادی به رکود حاکم بر اقتصاد کشور دامن زده است . صنایع غذایی نیز به عنوان یکی از صنایع تاثیرگذار کشور که با سلامت آحاد جامعه در ارتباط مستقیم قرار دارد، مخالفت خود را با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در مورد صنایع غذایی بارها اعلام کرده است.

  • مجتبی معینی زاده
۲۰
آذر

تمدید قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده در بودجه ۹۷

 مشاور مالیاتی اتاق اصناف از احتمال تمدید قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده فعلی برای سال آینده و پس گرفتن لایحه مالیات ارزش افزوده در مجلس خبر داد.

 محمدرضا جعفریان در مورد لایحه مالیات بر ارزش افزوده، اظهار داشت: شواهد نشان می‌دهد، بر اساس توافق قوه مجریه و مقننه تصمیم بر این شده که لایحه مالیات بر ارزش افزوده که طی سال‌های گذشته در کمیته‌های مختلف با حضور بخش خصوصی و ذی‌نفعان بررسی شد، دولت آن را پس بگیرد.

 وی افزود : قرار است قانون آزمایشی فعلی که هر سال در بودجه تمدید می‌شود، با اندکی اصلاحات در مجلس بررسی و به تصویب برسد.

 مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران با بیان اینکه طی ۳ سال اخیر لایحه مالیات ارزش افزوده بررسی شد ، گفت : نقاط قوت و ضعف پیش‌نویس لایحه بودجه بررسی و اصلاح شد، زیرا قانون فعلی به لحاظ ساختاری و ماهیتی چالش‌های اساسی دارد، اما در نهایت اکنون فصل بودجه رسیده و احتمالاً قانون آزمایشی فعلی برای سال آینده نیز تمدید خواهد شد.

  • مجتبی معینی زاده
۲۰
آذر

مقررات ارزش افزوده در حوزه چاپ و نشر

در قانون فعلی در حوزه چاپ و نشر معافیت ها شامل کتاب، مطبوعات، دفاتر تحریر و انواع کاغذ چاپ، تحریر و مطبوعات است اما در قانون جدید نشریات الکترونیکی نیز به جمع معافیت ها افزوده شده است.

ذکر این نکته لازم است « خمیر کاغذ و کاغذ باطله، کتاب، روزنامه، مجله نشریات (کاغذی و الکترونیکی) انواع دفاتر تحریر، کاغذ چاپ و تحریر » از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معافند اما خدمات آگهی و تبلیغات از این حکم مستثنی می باشند .

  • مجتبی معینی زاده
۰۳
آذر

اخذ مالیات از کارگران آزاد، از ثروتمندان ممنوع!

کلاه سازمان امور مالیاتی برای بانک‌ها پشم ندارد

 رئیس کل سازمان امور مالیاتی در تهدیدی آشکار گفته بود، در صورتی که بانک‌ها اطلاعات حساب‌ها را ندهند، اسامی آنها را منتشر می‌کند اما با گذشت ۱۵روز نه بانک‌ها این تهدید را جدی گرفتند و نه وعده رئیس کل محقق شد .

 نکته جالب‌تر آنکه حتی بانک‌های دولتی که زیرنظر وزارت اقتصاد هستند هم به هشدار سازمان امور مالیاتی ( یکی از بخش‌های وزارت اقتصاد) بی‌تفاوت هستند.

  • مجتبی معینی زاده
۰۳
آذر

احکام مالیاتی قانون برنامه ششم در حوزه ورزش

💠 مواد قانونی مندرج در قانون برنامه ششم توسعه که نوع و موارد هزینه های قابل قبول مالیاتی در صنعت ورزش ایران طی سال های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ را برشمرده اشاره می کنم.

⭕️ بند چ ماده ۷ قانون برنامه ششم توسعه :

🔹 الف) هزینه اشخاص حقیقی و حقوقی برای احداث، تکمیل و تجهیز فضاها، اماکن و توسعه ورزش همگانی، با تایید وزارت ورزش و جوانان، هزینه قابل قبول مالیاتی به شمار می رود.

🔹 ب) کمک به وزارت ورزش و جوانان با تأیید وزارت مذکور به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی می‌گردد.

⭕️ بند ج ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه :

🔹 هزینه کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی در احداث، توسعه، تکمیل و تجهیز سالن های ورزشی وابسته به وزارت آموزش و پرورش که در چهارچوب مصوب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان انجام می‌شود با تأیید سازمان توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس کشور به‌عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود.

⭕️ بند ث ماده ۶۵ قانون برنامه ششم توسعه

🔹 هزینه اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی برای احداث، توسعه و تکمیل و تجهیز فضاهای ورزشی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مورد محاسبه قرار می گیرد.

  • مجتبی معینی زاده
۰۳
آذر
تسنیم / مجلس قانون مالیات‌ها را اصلاح می‌کند !!

🔰 عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت  شهدای اصناف استان البرز که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات اتاق اصناف مرکز استان البرز برگزار شد با بیان اینکه اصناف همیشه در همه مراحل انقلاب پیشگام بوده و در مواقع لزوم به وظیفه خود عمل کرده است ، گفت : در مورد دریافت مالیات به اصناف ظلم می‌شود و جمله دیگری برای به کار بردن این ظلم پیدا نکردم.

🔘 رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علی رغم زحمات انجام شده توسط امور مالیاتی دریافت این مبالغ از اصناف ظلم است، بیان کرد: در این شرایط رکود، مالیات دریافتی و تعیین مبلغ معین و‌ جمع‌آوری آن باید تجدید شود.

🔘 اکبریان با بیان اینکه برای دریافت مالیات اینگونه می‌گویند که این قانون توسط مجلس مصوب شده است ، تصریح کرد: کجای قانون چنین چیزی بیان شده و ما گفتیم که برای استان البرز مبلغ معینی مالیات بگیرید.

🔘 وی با بیان اینکه دریافت مالیات باید بر اساس درآمد باشد و این موضوع کار دولت است، تاکید کرد:  مالیات برای اداره کشور  باید اخذ شود ولی چند برابر درآمد مالیات گرفتن دست قانون نیست و خوش خدمتی است.

🔘 وی با بیان اینکه این خوش خدمتی و دریافت مالیات مضاعف از اصناف به نفع نظام نیست ، گفت : مردم با این حال به نظام بدبین می‌شوند و این موضوع کار درستی نیست.

🔘 اکبریان با بیان اینکه این موضوع را در زمان حضور وزیر اقتصاد در کمیسیون صنایع و در زمان رای‌گیری برای وزارت اقتصاد به وی گفته‌ام، تاکید کرد: رئیس سازمان امور مالیاتی هفته آینده در کمیسیون صنایع و معادن مجلس حضور پیدا می‌کند و این موضوع را به وی اعلام می‌کنم.

🔘 اکبریان با بیان اینکه مجلس قانون مالیات‌ها را اصلاح می‌کند ، گفت: شکری نماینده تالش این موضوع را پیگیری می‌کند و ما هم در کمیسیون این موضوع را پیگیری می‌کنیم.
  • مجتبی معینی زاده