حسابداری مالیاتی

خدمات حسابداری ومالیاتی در نیشابور

حسابداری مالیاتی

خدمات حسابداری ومالیاتی در نیشابور

حسابداری مالیاتی

انجام امور حسابداری وخدمات مالیاتی به اشخاص حقوقی وحقیقی در نیشابور

آخرین خبر ارزش افزوده

سه شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۰۷:۰۸ ق.ظ

📌 مجلس رای خود را در خصوص اخذ مالیات بر ارزش افزوده از ارزش نهایی محصول برای مصرف نهایی با وجود دوبار تصویب توسط کمیسیون تلفیق و دوبار تصویب در صحن علنی مجلس در عصر روز 15 اسفند تحت فشار دولت پس گرفت.

نمایندگان مجلس در مواضع اصولی و صحیح خود در حمایت از تولید کنندگان و در مقابل اشکالات عدیده  ناشی از نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و  در جهت تایید غیر عادلانه بودن  فرایند اجرای این قانون ،با الحاق عبارت "اخذ مالیات بر ارزش افزوده از ارزش نهایی محصول برای مصرف نهایی " در بند "ب" تبصره 6 قانون بودجه سال 1396 ، اقدام مناسبی انجام داده بودند.

حال در صورت عدم تایید شورای نگهبان نسبت به برگرداندن آرای قبلی مجلس ، امکان حمایت از تولید و اشتغال هنوز فراهم خواهد بود.

📌 از نمایندگان مجلس انتظار میرود در خصوص دلایل عدم حمایت از فعالان اقتصادی و شاغلین در اصناف به افکار عمومی توضیح  مناسب دهند و این عملکرد نادرست  را با اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در خصوص امکان رد اعتبار (عدم استرداد و تهاتر  پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در حلقه قبل {خرید}) توسط سازمان امور مالیاتی را جبران کنند.

📌موارد اشکال اجرای قانون مالیات برارزش افروده مصوب سال 1387:

-نپذیرفتن بخش با اهمیتی از  اعتبار مالیاتی ( عدم استرداد یا تهاتر به حلقه قبل) بنگاه های اقتصادی درهنگام رسیدگی به بهانه هایی علاوه شرایط مندرج در متن ماده 17 قانون.

 _عدم رسیدگی بروز اظهارنامه ها بطوریکه بعضا سهامدار جدید باید بدهی سهامدار قبلی را بپردازد و این امر از موانع کسب و کار می باشد و یا ایجاد شدن یک بدهی مالیاتی عمده بابت سنوات قبل در عملکرد جاری .

_عدم تکامل چرخه و زنجیره طراحی شده در قانون سال 1387 بدلیل نبود صندوقهای مکانیزه فروش در خرده فروشیها و عدم شمول آنها.

_ ایجاد مانع و محدودیت در گردش نقدینگی مودیان بطوریکه مالیات بر ارزش افزوده خدمات و کالاهای ارایه و عرضه شده به دولت (پیمانکاران) بموقع وصول نمیگردد در حالیکه بنگاه های اقتصادی برای کمبود نقدینگی بدنبال دریافت تسهیلات هستند.

_ خطی بودن زنجیره  و نه دایره ای بودن فرایند وصول بطوری که مصرف کننده نهایی از مالیات برارزش افزوده پرداختی درهنگام استفاده از خدمات دولتی همانند بهداشت ،سلامت و...  هیچ اعتباری بدست نمی آورد.

-عدول از هدف تصویب قانون که در سال 1387 در حالیکه وزیر وقت هدف از تصویب قانون را فقط ایجاد شفافیت می دانست ، حال هدف را  عدم کاهش 40درصدی درآمد های دولت می داند.

  • مجتبی معینی زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی