حسابداری مالیاتی

خدمات حسابداری ومالیاتی در نیشابور

حسابداری مالیاتی

خدمات حسابداری ومالیاتی در نیشابور

حسابداری مالیاتی

انجام امور حسابداری وخدمات مالیاتی به اشخاص حقوقی وحقیقی در نیشابور

باز هم گلایه از مالیات بر ارزش افزوده

سه شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۶، ۰۶:۱۹ ب.ظ

باز هم گلایه از مالیات بر ارزش افزوده در شرکت‌های خصوصی/ مالیات را مصرف‌کننده می‌پردازد نه شرکت !

💠 برخی شرکت‌های خصوصی گلایه می‌کنند چرا باید با این وضع کسادی بازار، مالیات بر ارزش افزوده بپردازند.

🔘 این روزها که تمرکز بودجه سنواتی روی درآمدهای مالیاتی است، حرف و حدیثهای بسیاری هم درباره نحوه دریافت انواع مالیاتها از مشاغل و مودیان طرح شده است.

◾️ یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم، در این باره گلایه کرده است: سلام لطفا پیگیر مالیات بر ارزش افزوده باشید این نوع مالیات ظلم آشکار به شرکتهای خصوصی است در سود و ضررباید به دولت پرداختی داشته باشیم وقتی که شرکت خصوصی بخاطر بسیاری از معادلات بازار زیان ده است این مالیات واقعا پول زور است ما مورد ظلم و تعدی وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار داریم دولت چه خدماتی به ما میدهد که این گونه مالیات میگیرد؟لطفا پیگیر باشید باتشکر.

🔘 مالیات بر ارزش افزوده بر عهده مصرف کننده است

◾️ در پاسخ به این مخاطب باید گفت مالیات بر ارزش افزوده، مالیاتی نیست که واحدهای تولیدی یا توزیعی بپردازند. بلکه این مالیات بر اساس خرید هر مصرف کننده، توسط واحد صنفی تا میزان ۹ درصد از همه فاکتورها از مصرف کننده دریافت می شود و سپس در بازه های زمانی ۳ ماهه، توسط واحد صنفی تجمیع شده و به حساب سازمان امور مالیاتی ریخته می شود.

◾️ به بیان دیگر، نقش واحد صنفی، تنها دریافت کننده این مالیات است و در صورتی که خرید زیادی از واحدصنفی انجام نشده باشد و طبق فاکتور، مشتریان واحد صنفی اندک باشند، طبعا میزان دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مردم و واریز آن به حساب سازمان امور مالیاتی کشور هم اندک خواهد بود.

  • مجتبی معینی زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی