حسابداری مالیاتی

خدمات حسابداری ومالیاتی در نیشابور

حسابداری مالیاتی

خدمات حسابداری ومالیاتی در نیشابور

حسابداری مالیاتی

انجام امور حسابداری وخدمات مالیاتی به اشخاص حقوقی وحقیقی در نیشابور

فراخوان مرحله هفتم ارزش افزوده

دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۵۵ ق.ظ

بنا به اختیارات حاصل از مقررات ماده «۱۸» قانون مالیات بر ارزش افزوده، بدینوسیله فعالان اقتصادی (عرضه کنندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات) مشمول مرحله هفتم ثبت‌ نام نظام مالیات بر ارزش افزوده به منظور آموزش و اجرای مقررات موضوع این قانون به این شرح تعیین و اعلام می‌گردد.
مشمولین مرحله هفتم اجرای قانون
کلیه اشخاص حقوقی فعال با هر حجم از فروش و یا درآمد (کالا و خدمت ) به استثنای اشخاص حقوقی با فعالیت های صرفا معاف موضوع ماده ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده که به موجب فراخوان های قبلی تاکنون برای اجرای قانون فراخوان نشده اند ،مشمول اجرای قانون خواهند شد.
اشخاص حقوقی که بعد از تاریخ اجرای فراخوان نیز ایجاد ،تاسیس و به ثبت می رسند و یا شروع به ایجاد فعالیت می کنند ،در صورت فعالیت با هر حجم از فروش و یا درآمد (کالا و خدمت ) از اولین دوره مالیاتی بعد از شروع فعالیت (عرضه کالا و خدمات ) مشمول اجرای قانون می باشند .

تذکر بسیارمهم

فعالان اقتصادی که واجد شرایط مراحل اول تا ششم ثبت‌ نام و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده بوده اند، حتی در صورت انطباق با شرایط مشمولیت مرحله ششم ثبت‌ نام این نظام مالیاتی، جزء مؤدیان مشمول مراحل قبلی ثبت ‌نام و اجرای قانون محسوب و مکلف به اجرای مقررات از تاریخ شمول فراخوان مربوط، خواهند بود.
مهلت و نحوه انجام ثبت نام

 

۱- از فعالان اقتصادی فراخوان شده دعوت میگردد از تاریخ درج اطلاعیه در جراید، به سامانه اینترنتی معاونت مالیات بر ارزش افزوده به نشانی WWW.EVAT.IR مراجعه و نسبت به ثبت نام در این نظام مالیاتی اقدام تا مقدمات لازم از جمله آموزش فعالان اقتصادی و … جهت اجرای قانون فراهم شود. ضمناً راهنمای چگونگی ثبت‌ نام از طریق سامانه مزبور قابل دسترسی می باشد.
۲- مودیان محترم در صورت نیاز به آموزش قانون و مقررات مالیات بر ارزش افزوده مؤدیان می توانند با مراجعه به سامانه یاد شده یا به ادارات کل امور مالیاتی استان و شهرستان ذیربط برای آموزش ثبت ‌نام نمایند، تا اقدام لازم برای آموزش آنها به صورت رایگان بعمل آید.

۳- اشخاص حقوقی فعال که بعد از تاریخ اجرای فراخوان، ایجاد ، تاسیس و به ثبت می رسند و یا شروع به انجام فعالیت می نمایند ، مکلفند تا پایان دوره مالیاتی شروع فعالیت ( عرضه کالا و ارائه خدمات ) نسبت به ثبت نام اقدام و از اولین دوره مالیاتی بعد ، نسبت به اجرای قانون اقدام کنند.

تاریخ اجرای قانون

اشخاص حقوقی مشمول این فراخوان ، از تاریخ ۱/ ۷/ ۱۳۹۵ مکلف به اجرای سایر تکالیف مقرر در قانون از جمله وصول مالیات و عوارض ارزش افزوده از خریداران ، ارائه اظهارنامه و واریز مالیات و عوارض بر ارزش افزوده به حساب های تعیین شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور می باشند.


  • مجتبی معینی زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی