حسابداری مالیاتی

خدمات حسابداری ومالیاتی در نیشابور

حسابداری مالیاتی

خدمات حسابداری ومالیاتی در نیشابور

حسابداری مالیاتی

انجام امور حسابداری وخدمات مالیاتی به اشخاص حقوقی وحقیقی در نیشابور

مالیات‌های سربه فلک‌کشیده، واحدهای صنفی کوچک را از پا درآورده

🔰 مدیرِ یک رستوران نیمه تعطیل در سنندج : ۴۵ کارگر داشتم که در دو بخش سالن و بیرون‌بر کار می‌کردند؛ هزینه‌های سرسام‌آور، اجازه ادامه فعالیت به روال سابق را غیرممکن کرد. سه مشکل اساسی داشتم: مالیات‌های که مجبور بودم بپردازم؛ تعرفه‌های سنگین برق و آب و گاز و در نهایت گرانی مواد اولیه و سیستم نرخ‌گذاریِ ناکارآمد.

🔷 مالیات‌های به قول خودش سر به فلک کشیده را مشکلی دیگر می‌داند که واحدهای صنفی کوچک را از پا درآورده‌است.

🔹او می‌گوید : چند مدل مالیات می‌پردازم؛ مالیات مشاغل که آخرین صورتحسابی که پرداختم ۴۰ میلیون تومان بود ؛ مالیات بر ارزش افزوده که خودش مبلغ هنگفتی است و در حالی که مشتری، ارزش افزوده را نمی‌پردازد، ما مجبوریم مالیات بر ارزش افزوده را بپردازیم و مالیات متمم که مربوط به وام گرفتن برای تهیه‌ی مواد خام است.

🔹وی ادامه می‌دهد: پرداخت این مالیات های رنگارنگ در توانم نیست. چند سالی است که هر سال به عنوان واحد نمونه انتخاب می‌شوم؛ این خیلی دردناک است که واحد نمونه‌ی یک شهر مجبور شود کارگرانش را بفرستد بیمه بیکاری؛ علاوه بر آن، رئیس اتحادیه هتلداران و رستوران‌دارانِ سنندج هستم اما کاری از دستم برنمی‌آید؛ نه برای خودم؛ نه برای کارگرانم. بین کارگرانی که مرخص کردم، زنان هم هستند و تعدادی از این زنها، سرپرست خانوارند و بار زندگی بر دوششان است؛ در این واویلایی که اسیر شدم، آنها هم به نوعی قربانی شدند؛ درست است که مقرری بیکاری می‌گیرند؛ اما پرداخت این مقرری نه دائمی است و نه برای تامین مخارج زندگی، کافی.

  • مجتبی معینی زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی